Άσκηση και Χρόνια Νεφρική Νόσος

Η φυσική κατάσταση είναι πολύ σημαντική στο σημερινό κόσμο. Ο καθένας απολαμβάνει τα οφέλη από μεγαλύτερη αντοχή και καλύτερη ευεξία σώματος.

Η φυσική κατάσταση είναι πολύ σημαντική στο σημερινό κόσμο. Ο καθένας απολαμβάνει τα οφέλη από μεγαλύτερη αντοχή και καλύτερη ευεξία σώματος. Η άσκηση διατηρεί το σώμα υγιές και δυνατό.

Μπορεί να πάρει μέρος άτομο με ΧΝΝ σε έντονη σωματική δραστηριότητα;

Ναι. Στο παρελθόν, θεωρήθηκε ότι τα άτομα με νεφρική νόσο δεν είναι σε θέση να συμμετάσχουν σε έντονη δραστηριότητα. Γνωρίζουμε τώρα ότι οι ασθενείς που αποφασίζουν να ακολουθήσουν ένα πρόγραμμα άσκησης είναι πιο δυνατοί και έχουν περισσότερη ενέργεια.

Πώς η άσκηση μπορεί να ωφελήσει;

Εκτός από την αύξηση της ενέργειας, άλλα οφέλη από την άσκηση μπορεί να περιλαμβάνουν:

  • βελτίωση της σωματικής λειτουργικότητας των μυών
  • καλύτερο έλεγχο της αρτηριακής πίεσης
  • τη βελτίωση της μυϊκής δύναμης
  • μείωση του επιπέδου των λιπιδίων του αίματος (χοληστερόλη και τριγλυκερίδια)
  • καλύτερο ύπνο
  • καλύτερο έλεγχο του σωματικού βάρους.

Χρειάζεται να δει ο ασθενής το γιατρό του πριν την έναρξη της άσκησης;

Ναι. Πριν ξεκινήσει κάποιος οποιοδήποτε πρόγραμμα άσκησης, θα πρέπει με το γιατρό του να εξετάσουνε τέσσερα θέματα:

  • το είδος της άσκησης
  • τον χρόνο που θα ξοδεύει στην άσκηση
  • πόσο συχνά θα ασκείται
  • πόσο σκληρά θα εργάζεται κατά την άσκηση.

Εδώ είναι μερικές συμβουλές για το καθένα:

Τύπος της Άσκησης

Επιλέξτε τη συνεχή δραστηριότητα, όπως το περπάτημα, κολύμβηση, ποδηλασία (σε εσωτερικούς χώρους ή έξω), σκι, χορό, αερόβια ή οποιεσδήποτε άλλες δραστηριότητες στις οποίες θα πρέπει να κινηθούν μεγάλες μυϊκές ομάδες συνεχώς.

Σχεδιάστε το πρόγραμμά σας για να χρησιμοποιήσετε χαμηλά βάρη και πολλές επαναλήψεις, και να αποφευχθεί η άρση βαρέων αντικειμένων.

Πόσο θα διαρκεί η άσκηση;

Περίπου 30 λεπτά η συνεδρία είναι ικανοποιητικός χρόνος. Θα πρέπει να έρθει κάποιος σταδιακά σε αυτό το επίπεδο.

Εάν αισθάνεστε καλά το περπάτημα 45 έως 60 λεπτά είναι καλό σενάριο..

Πόσο συχνά η άσκηση;

Άσκηση τουλάχιστον τρεις ημέρες την εβδομάδα. Αυτά θα πρέπει να είναι μη συνεχόμενες ημέρες, για παράδειγμα, Δευτέρα, Τετάρτη και Παρασκευή. Τρεις ημέρες την εβδομάδα είναι η ελάχιστη απαίτηση για την επίτευξη των αναμενόμενων ωφελειών.

Πόσο «σκληρά» μπορεί να ασκείται κάποιος;

Αυτό είναι η πιο δύσκολη απάντηση. Συνήθως, οι ακόλουθες ιδέες είναι χρήσιμες:

  • Η αναπνοή δεν πρέπει να είναι τόσο εργώδης, ώστε να μην μπορείτε να μιλήσετε με κάποιον που ασκείται μαζί σας. (Προσπαθήστε να πάρετε ένα σύντροφο στην άσκηση, όπως ένα μέλος της οικογένειας ή ένα φίλο.)
  • Θα πρέπει να αισθάνονται απολύτως φυσιολογικό μέσα σε μία ώρα μετά την άσκηση. (Αν όχι, να επιβραδύνει την επόμενη φορά.)
  • Θα πρέπει να μην αισθάνεσθε τόσο πολύ πόνο στους μύες που σας κρατά μακριά από την άσκηση για την επόμενη συνεδρία.
  • Ξεκινήστε αργά κάθε συνεδρία για να ζεσταθήτε, στη συνέχεια, σηκώστε το ρυθμό σας, στη συνέχεια, να επιβραδύνετε και πάλι όταν είστε έτοιμος να τελειώσετε.

Το πιο σημαντικό πράγμα είναι να αρχίσει κάποιος σιγά-σιγά και σταδιακά να προχωρήσει, ώστε να επιτρέπει στο σώμα τουνα προσαρμοστεί στα αυξημένα επίπεδα δραστηριότητας.

Πότε θα πρέπει κάποιος να ασκήται;

Προσπαθήστε να προγραμματίσετε την άσκησή σας σε κανονική ημέρα σας. Εδώ είναι μερικές ιδέες για το πότε μπορεί να ασκήται κάποιος:

  • Περιμένετε μία ώρα μετά από ένα μεγάλο γεύμα.
  • Αποφύγετε τις πολύ ζεστές ώρες της ημέρας.
  • Πρωί ή βράδυ φαίνεται να είναι ο καλύτερος χρόνος για την άσκηση.
  • Καλό είναι να αποφεύγεται η άσκηση λιγότερο από μία ώρα πριν τον ύπνο.

Πότε θα πρέπει να σταματήσει κάποιος την άσκηση;

  • Αν αισθάνεστε πολύ κουρασμένοι
  • Εάν έχετε δυσκολία στην αναπνοή
  • Εάν αισθάνεστε πόνο στο στήθος
  • Εάν αισθάνεστε αίσθημα «ταχυκαρδίας»
  • Αν αισθάνεστε άρρωστος στο στομάχι σας
  • Εάν έχετε κράμπες στα πόδια
  • Εάν αισθάνεστε ζάλη ή λιποθυμία.

Υπάρχουν φορές που θα πρέπει να αποφεύγεται η άσκηση;

Ναι. Δεν θα πρέπει να ασκείται κάποιος χωρίς να μιλήσει με το γιατρό του σε οποιεσδήποτε από τις ακόλουθες περιπτώσεις:

  • πυρετός.
  • έχετε αλλάξει το πρόγραμμα αιμοκάθαρσης σας.
  • έχετε αλλάξει το χρονοδιάγραμμα των φάρμακων σας.
  • φυσική σας κατάσταση έχει αλλάξει.
  • έχετε φάει πάρα πολύ.
  • ο καιρός είναι πολύ ζεστός και υγρός, εκτός αν ασκείστε σε κλιματιζόμενο χώρο.
  • έχετε αρθρώσεις ή στα οστά προβλήματα που επιδεινώνονται με την άσκηση.

Εάν σταματήσετε την άσκηση για οποιοδήποτε από τους λόγους αυτούς, μιλήστε με το γιατρό σας πριν ξεκινήσετε πάλι.

Για περισσότερες Πληροφορίες και Ραντεβού επικοινωνήστε με τον Ιατρό.